2015m. 

Metų knygos vaikams:



 
BALTRUŠYTĖ, RAMINTA
KALVĖNŲ MIESTO PASLAPTIS

 

 

 


  
 


 

 

 


 
 

 

DIRGĖLA, TOMAS
APIE RAGANĄ ŠIOKIĄTOKIĄ

 


 
 
 
 
 
 
  

 
 

MARCINKEVIČIŪTĖ, BIRUTĖ
GĖLININKĖ

 

 

 

 



 
SAVICKYTĖ, RAMUNĖ
ADELĖS DIENORAŠTIS. RUDUO

 

 


 
 
 

 
 


STANKEVIČIUS, RIMVYDAS
PŪGOS DURYS

 
 
 SKAITYKITE ir BALSUOKITE:

rinkimaihttp://metuknygosrinkimai.skaitymometai.lt/index.php?1997543577


Mokykla - tai tarsi duonos kepykla

Mokykla - tai tarsi duonos kepykla.
Tešlą užminko tėvai, nuo jų priklauso,
 juoda ar balta bus duona, skani ar ne.
Todėl mano manymu, jei tėvai laukia iš mūsų ragaišių, tegul nepamiršta šio to į tešlą įberti...
Na, o mokyklos misija - gerai tą tešlą iškepti, neprideginti.
Tai nelengvas darbas. Juk, jei ji bloga, tai ir kepėjo meistriškumas nepadės - duona bus neskani ir sukritusi.
Iškepti skanią ir skalsią duoną - didelis menas.

                                            Justinas Marcinkevičius

„Spalvoti vaikai“

Didelę reikšmę vaiko vystymuisi turi tėvų žinios apie vaiko asmeninius ypatumus. Pavyzdžiui, iš piešinių galima pamatyti vaiko vidinį pasaulį, kuris dažniausia yra giliai paslėptas ir išorėje nematomas. Verta tik įsižiūrėti, kokiomis spalvomis vaikas dažniausia piešia ir galima kai ką sužinoti apie jo charakterį, ir kaip nors kūrybiškai bandyti veikti.

„Geltoni vaikai“ yra linkę kurti, yra laisvi, originalūs, kitaip mąsto, todėl sunkiai priima taisykles bei komandas. Jie yra svajotojai, mėgsta ką nors išsigalvoti, humoristai. Kai toks vaikas užaugs, tikriausiai sieks turėti įdomų darbą, tikės gražesne ateitimi. Tikrovėje jis sunkiai prisitaikys ir bus ne toks praktiškas.

„Violetinių vaikų“ labai turtingas vidinis pasaulis. Nuo „geltonų vaikų“ jie skiriasi artistizmu. Tokie vaikai ypač jautrūs, lengvai paveikiami, jie irzlūs, siekia sudaryti įspūdį ir tuo pačiu gali save iš šono vertinti, bet labai stokoja kitų palaikymo, paskatinimo.

„Raudoni vaikai“ – atviri ir aktyvūs. Tėvams būna „karšta“ su tokiais vaikais. Jie „gyvi“, nenuoramos, judrūs, laužo žaislus, nepaklusnūs. Kai jie užaugs, didelis jų darbingumas padės jiems pasiekti tikslo, pelnyti pagyrimų. Šios dienos interesai jiems aukščiau visko – iš čia egoizmas ir veržlumas.

„Mėlynai–žalių vaikų“ (kuriems patinka šių spalvų derinys) yra įtempti nervai. Jie rimti, valingi, principingi, pedantiški, dėmesingi, viską kontroliuojantys, labai bijo suklysti bei netekti pasiekimų, sukompromituoti save, būti kritikuojami. Todėl labai svarbu „mėlynai–žalią vaiką“ apginti nuo per didelių reikalavimų. Suteikite jam daugiau laisvės, skatinkite iniciatyvą, keiskite nuobaudas skatinimais, nereikalaukite mokytis tik labai gerai.

„Žalias vaikas“ jaučiasi paliktas ir labai stokoja mamos meilės. Kad jis neišaugtų į „žalią asmenybę“, kuri bijo permainų, kuri nieko neatneša, išskyrus praradimus – reikia ypač kūrybingai auklėti, mokėti įteigti pasitikėjimo, atvirumo, suinteresuotumo jausmus.

„Oranžiniai vaikai“ lengvai sujaudinami, panašiai kaip „raudoni“ ir „geltoni“. Bet šis jaudinimasis neturi išeities. Vaikai linksminasi, išdykauja, rėkia ne dėl to, kad kažkas įvyko, o šiaip, be jokios priežasties. Todėl oranžinė spalva yra pavojinga: kai prie oranžinės saulės pridedamas oranžinis dangus ir dar oranžinė mama – ši spalva tampa įkyri, nemaloni, erzina ir skurdina.

„Rudi vaikai“. Rudoje spalvoje oranžinė slopinama juoda. „Oranžinis“ diskomfortas tampa nesuvokiamu. Nemažai yra „rudo diskomforto“ priežasčių: silpna sveikata, šeimos suirutė, tragiškos situacijos (gamtos kataklizmai, gaisrai, avarijos ir pan.), protinis atsilikimas. Bet, pavyzdžiui, ruda spalva mažom dozėm žiemos metu, padeda sukurti ypatingą, uždarą, labai patikimą mažą pasaulį, kuriame gyvena kuklūs norai – skaniai pavalgyti, pamiegoti minkštoje lovytėje.

Juoda spalva – labai neigiama. Jos pasirinkimas iš kitų spalvų liudija, kad išgyvenamas arba jau išgyventas stresas, kuris „apjuodino“ vaiko gyvenimą. Kai kartu su juoda spalva naudojamos dar geltona ir violetinė spalvos – tai rodo, kad auga dramatiška asmenybė, aktorius.

Pilka spalva – taip pat neigiama. Ji reiškia rutiną, rūpesčius, skurdą, paniekinimą. „Pilki vaikai“ sutinkami labai retai, jie būna ramūs, bailūs, uždari. „Pilka situacija“ atsiranda tuomet, kai vaikas nuo visų atsiriboja arba jį atriboja: naujoje klasėje, naujoje mokykloje, kieme ir t.t. O nežinojimas – patinka ar nepatinka pilka spalva – nuovargio reiškinys.

Balta spalva – pradžios, praeities užmiršimo, kelio rodyklės spalva. Ši spalva pageidautina tik keliais atvejais: paauglystėje – lytinio brendimo metu, kai vaikas nieko apie tai nesupranta; gyvenamosios vietos, gyvenimo būdo pakeitimas; ilgas buvimas ligoninėje (dažniausia naudojama su juoda spalva).

 

Žodžiai tėvams

Stabtelėk su savo vaiku – kai kiti skuba aplinkui;

Vaikščiok su savo vaiku – kai kiti vien bėga;

Kalbėk su savo vaiku – kai kiti geriau šaukia;

Klausykis savo vaiko – kai kiti apsimeta užsiėmę;

Juokis su savo vaiku – kai kiti žiūri piktai;

Žaisk su savo vaiku – kai kiti patys nori būti linksminami;

Pagirk savo vaiką – kai kiti mato tik prasižengimus;

Mokykis iš savo vaiko – kai kiti praradę žinių poreikį;

Svajok su savo vaiku – kai kiti tapo ciniški;

Skaityk su savo vaiku – kai kiti teikia pirmenybę

televizoriui;

Melskis su savo vaiku – kai kiti praradę tikėjimą;

Atsiprašyk savo vaiko – kai kiti apsimeta neklystantys;

Drausmink savo vaiką – kai kiti nesugeba nustatyti

apribojimų;

Apkabink savo vaiką – kai kiti neįvertina prisilietimo jėgos.

 

 

Knygos tėvams bei globėjams apie vaikus ir paauglius

STIPRIŲ SANTYKIŲ TARP TĖVŲ IR VAIKO KŪRIMO VADOVAS: TEIGIAMAS, VAIKO TEISIŲ NUOSTATOMIS PAGRĮSTAS POŽIŪRIS
Leidinį parengė Joan Durant

Šis leidinys yra skirtas tėvams, nepriklausomai nuo to, kokio amžiaus vaikus jie augina ir kokioje kultūroje gyvena. Informacija, kuri pateikta šiame leidinyje, bus naudinga bet kokiems tėvų ir vaikų santykiams.
Šis leidinys taip pat naudingas specialistams - mokytojams, ikimokyklinio ugdymo pedagogams, jaunimo darbuotojams, socialiniams pedagogams, mokytojų padėjėjams, auklėtojams. Leidinys gali suteikti įžvalgų, kurios padės specialistams efektyviau mokyti ir palaikyti vaikus.
Informacija, pateikiama šiame leidinyje, taip pat padės politikams, įstatymų leidėjams ir Seimo nariams geriau suprasti "pozityvios drausmės" sampratą. Išdėstytos mintys formuoja nesmurtinės, efektyvios tėvystės viziją, kuri gali būti integruota į politinius sprendimus, skatinant veiksmingos vaiko apsaugos įstatyminės bazės kūrimą.

Download
STIPRIŲ SANTYKIŲ TARP TĖVŲ IR VAIKO KŪRIMO VADOVAS
STIPRIŲ SANTYKIŲ TARP TĖVŲ IR VAIKO KŪRI
Adobe Acrobat Document [3.8 MB]
Download

GALIU PADĖTI SAVO VAIKUI
Žydrė Arlauskaitė

Tai dar viena vertinga knyga smurto ir agresijos tema. Autorė skatina tėvus patikėti, kad jie yra svarbiausieji žmonės, galintys daugiausiai padėti savo vaikui bei suteikia jiems vertingus įrankius, leidžiančius tai padaryti.
Pirmiausia - kaip pamatyti ir atpažinti, kad prieš Jūsų vaiką naudojamas smurtas? Kokie būna vaikų naudojami smurto veiksmai? Kas yra reikalingi pagalbos? Kaip padėti smurto aukoms ir patiems smurtautojams? Kokių konkrečių veiksmų imtis? Ką daryti, jei sužinojote, kad Jūsų vaikas smurtauja? Kokie yra svarbiausi profesionalios, sisteminės pagalbos šaltiniai? Kur jos galima kreiptis?
Download
GALIU PADĖTI SAVO VAIKUI. Žydrė Arlauskaitė
knyga - zydre arlauskaite - galiu padeti
Adobe Acrobat Document [805.5 KB]
Download

TĖVYSTĖ IR DARBAS, KAI ESAME VIENI. PATARIMAI VIENIŠOMS MAMOMS IR TĖČIAMS
Birutė Baranauskaitė, Jūratė Daškevičienė, Rūta Klimaitė

Vienai (-am) auginant vaikus ir bandant aprėpti įvairias pareigas kyla daug klausimų, į kuriuos ir pabandėme atsakyti šioje knygelėje. Čia rasite patarimų apie tai: kaip suderinti vaikų ir savo poreikius, kaip vienam auklėti vaikus ir spręsti jų problemas, kaip įveikti stresą ir padėti sau pačiai (-iam), kaip tvarkyti šeimos biudžetą, kur ir kaip ieškoti darbo, kur ieškoti pagalbos ir informacijos tėvystės ir darbinės karjeros klausimais. Tikimės, kad ši knygelė padės: priimti savo gyvenimo situaciją - vienišos mamos ar tėčio padėtį, geriau suprasti save ir savo vaikus, įgauti optimizmo ir pamatyti įvairias išeitis ir galimybes, suderinti tėvystę ir darbą.
Download
TĖVYSTĖ IR DARBAS, KAI ESAME VIENI. 1 dalis
knyga tevyste ir darbas kai esame vieni
Adobe Acrobat Document [3.2 MB]
Download
Download
TĖVYSTĖ IR DARBAS, KAI ESAME VIENI. 2 dalis
2 knyga tevyste ir darbas kai esame vien
Adobe Acrobat Document [3.5 MB]
Download
Download
TĖVYSTĖ IR DARBAS, KAI ESAME VIENI. 3 dalis
3 knyga tevyste ir darbas kai esame vien
Adobe Acrobat Document [3.3 MB]
Download
Download
TĖVYSTĖ IR DARBAS, KAI ESAME VIENI. 4 dalis
4 knyga tevyste ir darbas kai esame vien
Adobe Acrobat Document [2.8 MB]
Download

Vaikas ne daiktas – jis niekam neatiduodamas

 

SKAITINIAI TĖVELIAMS:

delfi.lt/news/daily/education/nekaltinkite-mokyklos-vaiko-rezultatus-nulemia-tevu-issilavinimas-knygos-internetas-ir-atskiras-kambarys.d?id=60587181

Panevėžio šeimos jau gali kreiptis kompleksinės pagalbos

Panevėžio miesto savivaldybė - viena iš 22 savivaldybių, kurios laimėjo konkursą tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus etatui finansuoti. Konkursą 2012 metų pabaigoje organizavo Švietimo aprūpinimo centras.

         Kompleksiškai teikiamos pagalbos tikslas – užtikrinti vaikų ugdymą pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, padėti tėvams (globėjams) stiprinti tėvystės socialinius įgūdžius.

         Pirmiausia tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius rinks ir analizuos informaciją, kokios kompleksinės pagalbos reikia miesto ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams, jų tėvams ar globėjams. Taip pat rūpinsis dokumentais, patvirtinančiais kompleksinės pagalbos poreikį, organizuos ir koordinuos kompleksinę pagalbą, padės suburti įvairių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų specialistų komandą, teiksiančią švietimo pagalbos, socialinės paramos ir sveikatos priežiūros paslaugas konkrečiam vaikui ir jo tėvams.

         „Šeima, auginanti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus, norinti gauti švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugas, gali kreiptis tel. 504 483 arba el. paštu simona.vizbariene@panevezys.lt“, - sako tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Simona Vizbarienė.

Ryšių su visuomene skyrius

Download
Mano vaikas - mokinys
Roma Vida Pivorienė
Jolanta Šabliauskienė

TURINYS
Pratarmė /4
Mes – mokinio tėvai /5
Mokykla ir šeima /7
Pokyčiai mokinio gyvenime /13
Ypatingi mokykliniai metai /16
Pirmieji metai mokykloje /16
Penktokas ir dalykinė sistema /18
Mokyklos baigimas /20
Kaip gyventi ir mokytis kartu /23
Mokymosi sunkumai ir negalės /23
„Nepatogus“ vaikas klasėje /26
Sudėtingos situacijos mokykloje /30
Smurtas ir patyčios /30
Vaidmenys ir etiketės /33
Konfliktų sprendimas /35
Psichologinės krizės /37
Savižudybės krizė /41
Pagalbą teikiančios institucijos /45
Literatūra /46
Rekomenduojama literatūra /47
Mano vaikas - mokinys.pdf
Adobe Acrobat Document [445.4 KB]
Download


Mąstymas yra pats sunkiausias darbas, todėl tik tiek mažai žmonių juo užsiima.

                                                   Henry Ford

 

10 dalykų, kuriuos jums norėtų pasakyti vaiko mokytojas:

Ne visi tėvai reguliariai bendrauja su vaiko mokytoju, nors tai labai svarbu. Štai dalykai, kuriuos jums nori pasakyti mokytojai:

1. Teisingai pradėkite dieną

Rutina vaikams yra labai svarbi, o aiški ryto rutina padeda jiems susikaupti naujai dienai. Jei rytais leidžiate vaikui žiūrėti televizorių, žinokite, kad į mokyklą jis ateina išsiblaškęs, netinkamai nusiteikęs. Verčiau suteikite vaikui daugiau atsakomybės ir mokykite savarankiškumo, pavyzdžiui, liepkite pasikloti lovą ir susidėti knygas į kuprinę. Ir būtinai paruoškite maistingus pusryčius!

2. Niekada nevėluokite

Mokytojams patinka tėvai, kurie atveža vaikus laiku. Jei vaikas įeis į klasę jau prasidėjus pamokai, jis gali patirti gėdą, be to, jam prireiks laiko įsitaisyti suole ir sutelkti dėmesį į tai, ko mokoma.

3. Nepulkite ginti

Nelengva išlikti ramiam, kai mokytojas sako, kad jūsų vaikas tam tikroje srityje atsilieka nuo bendraklasių, bet taip anksčiau ar vėliau nutinka daugeliui moksleivių. Nepulkite ginti savo vaiko – verčiau įsiklausykite į mokytojo žodžius ir kartu nutarkite, kaip galite padėti savo atžalai pasivyti bendraamžius.

4. Žinokite vaiko tvarkaraštį

Taip, jūs labai užsiėmę, bet toks yra ir jūsų mokinukas. Vaikas jausis saugesnis, jei žinosite jo pamokų tvarkaraštį. Kalendoriuje pasižymėkite ir visus numatytus mokyklos renginius, tokius kaip koncertai, sporto dienos, projektų baigimo terminai.

5. Galvokite, ką kalbate

Kai kurie tėvai sako vaikams nenorintys, kad šie važiuotų į žygį ar stovyklą, nes ten gali bet kas nutikti/ labai jų ilgėsis ir pan. Deja, vaikai tai supranta paraidžiui. Jei nenorite, kad jūsų nerimas taptų vaiko nerimu, savo jausmais pasidalinkite ne su vaiku, o su partneriu.

6. Klausykite, ką vaikas kalba

Vaikai dar nėra pakankamai subrendę visapusiškai įvertinti įvykį, todėl atidžiai klausykite, ką jie pasakoja. Jei manote, kad įvyko kažkas rimto, nedelsdami pakalbėkite su vaiko mokytoju ar auklėtoju.

7. Būkite malonesni

Mokytojai dažnai sako, kad su tėvais jie pabendrauja tik tada, kai atsiranda problema. Nusišypsokite, pamojuokite, sustokite persimesti keliais žodžiais, užmegzkite ryšį su mokytoju ir patys.

8. Mokytojas negali būti atsakingas už viską

Pradinukų mokytojai yra atsakingi už daugybę darbų ir moko vaikus įvairių dalykų, bet jie negali būti atsakingi už viską, kas susiję su jūsų vaiku. Jie nėra kvalifikuoti gydytojai, logopedai ir mitybos specialistai, todėl nesupykite, jei jie nukreips vaiką pas žmogų, kuris turi specifinių žinių.

9. Namų darbai nėra mokytojų kerštas tėvams

Protingai užduoti namų darbai yra per savaitę sukauptų žinių įtvirtinimas ir gali padėti stebėti vaiko progresą. Jei vaikui namų darbai atrodo per sunkūs ar per lengvi, paprašykite mokytojo juos atitinkamai pakoreguoti.

10. Mokytojas yra jūsų pusėje

Mokytojas jūsų vaikui linki visa ko geriausio. Taip, netgi jūsiškiui.

 


http://www.delfi.lt/projektai/atgal-i-mokykla-ismaniai/naujienos/10-dalyku-kuriuos-jums-noretu-pasakyti-vaiko-mokytojas.d?id=59407321#ixzz3MBK8HXGf

 

 

Sutvirtinimo sakram..doc
Microsoft Word Document 24.5 KB

Gegužės 30 d.- Paskutinio skambučio šventė!!!

 

Gegužės 15 dieną mūsų mokykloje vyko Šeimų šventė. Štai kelios akimirkos iš jos:

 

„Šeima – visuomenės kristalas“

 

„Šeima. Toks mielas ir šiltas žodis. Į jį telpa tiek daug: mamos lopšinė, nerimas jos akyse ir pirmasis pabarimas, tėčio švelnus žvilgsnis, jo rūpestingų rankų tvirtumas, močiutės obuolių pyragas ir senelio iš miesto parvežtas kiškio pyragas… Kiek daug telpa į šį žodį!”

Kovo 15 dieną Panevėžio rajono Paliūniškio pagrindinėje mokykloje aidėjo smagus šulmulys. Mokyklos kolektyvas visas šeimas sukvietė į jau tradicija tapusią Šeimų šventę. „Šeima – visuomenės kristalas“. Vaikai, vadovaujami pradinių klasių mokytojų Nijolės Mežiūnienės, Danutės Lukoševičienės, Daivos Morkūnienės, šokio mokytojos Nijolės Vidžiūtės ir muzikos mokytojos Gintarės Tomkevičienės, paruošė tėveliams, seneliams, mokyklos svečiams gražų koncertą. Eiles, šokį ir dainelę visiems susirinkusiems dovanojo mažieji priešmokyklinio ugdymo grupės vaikučiai, kuriuos paruošė pedagogė, Asta Savickienė.

Šiais metais mokyklos komanda ,,Diagnozė – paauglystė“, vadovaujama mokytojo Alvydo Grigaliūno, dalyvavo teisinių žinių konkurse ,,Temidė“ ir užėmė antrąją vietą. Šventės metu visiems susirinkusiems komanda pristatė menines prisistatymo, vaidybinės situacijos, atsisveikinimo programas. Mažieji ,,Kauko teatro“ aktoriai šventės svečiams parodė spektaklį ,,Petriukas vabalų šalyje“.

Šventėje dalyvavo ir Paliūniškio kaimo bendruomenės atstovai. Jie pasveikino kilniausia Paliūniškio kaimo šeima išrinktą Pribušauskų šeimą.

Po šventinio koncerto devynios: Valentonių, Lukšų, Steniukų, Skurdenių,  Navardauskų, Sarapų, Mardosų, Raginių ir Beinorų. šeimos, palaikomos gausiai susirinkusių žiūrovų, ruošėsi dalyvauti linksmosiose estafetėse. Visi buvo puikiai nusiteikę ir pilni ryžto laimėti didįjį prizą – mokyklos įsteigtą taurę. Trečią vietą šeimų estafečių varžybose laimėjo Navardauskų šeima, antrą – Sarapų šeima, o nugalėtojais tapo – Skurdenių šeima. Visi dalyviai buvo apdovanoti padėkos raštais.

Mokyklos bendruomenė šiais metais dalyvauja projekte ,,Eismo saugumas bendruomenėse 2014“. Projekto organizatoriai ir rėmėjai Lietuvos automobilių direkcija prie Susisiekimo ministerijos įteikė visoms šeimoms, dalyvavusioms estafetėse, prizus: saugaus eismo liemenes, rankines, žaisliukus – atšvaitus. Šventės dalyviams ir svečiams buvo išdalinta daugiau kaip šešiasdešimt atšvaitų.  

Šventės pabaigoje visi dalyviai, organizatoriai ir svečiai rinkosi prie kavos ir arbatos puodelio. Pabendravome ir pasidžiaugėme vieni kitais.

 

 

 

Skaitykime vaikams po 20 min kasdien! 

 

http://www.vlsv.lt/joomla/index.php?lang=lt

 

 

 

Trys žymūs užsienio rašytojai: kodėl vaikai turi augti skaitydami?

 

17 ir 22 minučių. Tiek vidutiniškai laiko per dieną suaugusieji ir vaikai Lietuvoje skiria skaitymui. Suomijoje, kuri pirmauja Europoje pagal šį rodiklį, atitinkamas skaičius siekia 46 min. Daugiau nei trečdalis vaikų mūsų šalyje visai neskaito, nors didžioji dauguma, t. y. 96 proc., tėvų teigia, kad jų namuose yra vaikiškų knygų.

Tai atskleidė Lietuvos gyventojų skaitymo įpročių tyrimas, kurį šiais metais inicijavo įmonių grupė „Alma littera“. Taip pat ši apklausa parodė, kad skaitymu nesidominčių tėvų vaikai itin retai paima knygą į rankas. Tad ar gali būti, kad ateities kartos mūsų šalyje knygų visai neskaitys?

Savo mintimis su Lietuvos skaitytojais sutiko pasidalinti trys žymūs užsienio rašytojai, daugiausiai kuriantys vaikams ir jaunimui, kurių knygos kopia į „bestselerių“ sąrašų viršūnes visame pasaulyje. Tai Knister iš Vokietijos, amerikietė Maggie Stiefvater ir britas Michael Bond, kurių kūriniai pasiekiami ir lietuvių kalba. Jie pasakoja apie skaitymo tendencijas bei dalijasi mintimis, kas ir kodėl skatina žmones, o ypač vaikus, skaityti.

Skaitančių mergaičių fenomenas

Autorius, prisistatantis Knister slapyvardžiu, labiausiai mūsų šalies vaikams ir jų tėvams žinomas iš šmaikščios ir gausiai iliustruotos knygų serijos apie raganą Lilę. Jo knygos išverstos į 40 kalbų, tad rašytojas dažnai keliauja po pasaulį. Kalbėdamas apie šiuolaikines skaitymo tendencijas, jis visų pirma atkreipia dėmesį į tai, kad aktyviausios knygų skaitytojos yra mergaitės.

„Tai atrodo pasaulinis fenomenas ir tai tikrai yra neginčijama tiesa kalbant apie Vokietiją“, – teigė Knister. Beje, jau minėtas leidyklos „Alma littera“ inicijuotas tyrimas taip pat rodo, kad ir mūsų šalyje moteriška skaitytojų auditorija yra žymiai aktyvesnė. Lietuvoje dažniausiai visiškai neskaito visų amžiaus grupių vyrai, kuomet daugiausiai skaito moterys iki 29 m.

Amerikietė Maggie Stiefvater, užbūrusi skaitytojų širdis savo „fantasy“ žanro istorijomis („Virpėjimo“ knygų serija, „Skorpiono lenktynės“), teigia, kad bent jau JAV, kur ji pati gyvena, įvairaus amžiaus žmonės vis dažniau skaito knygas, kurios paprastai priskiriamos paauglių arba vaikų auditorijai. Tai panašu į tiesą ir Lietuvoje, kur, tarkime, Hario Poterio knygų serija turi nemenką gerbėjų ratą ir tarp suaugusiųjų.

Be to, M. Stiefvater nuomone, prie knygų populiarinimo pastaruoju metu prisideda ir filmai, pastatyti pagal jas. Anot jos, jeigu istorija sudomina žiūrovus, tai paskatina net ir mažai skaitančiuosius susirasti ją įkvėpusią knygą.

Namai, kur knygos – neatskiriama baldų dalis

Tačiau, kas, žymių vaikų ir jaunimo autorių nuomone, lemia tai, kad vieni žmonės skaito mažiau, o kiti –daugiau? Anglų rašytojas Michael Bond, kurį labiausiai išgarsino knygų serija apie Meškiuką Pedingtoną, teigia, kad skaitymo įgūdžiai dažniausiai išsivysto vaikystėje. O tai, kad šiuolaikinis gyvenimo ritmas vis greitėja, o įgusti skaityti reikalauja šiokių tokių pastangų, verčia jį abejoti, ar daug žmonių „užsikrečia“ skaitymu vėlesniuose gyvenimo etapuose.

Jis priduria, kad knygų alkis pirmiausia gimsta namuose. „Man pasisekė augti namuose, kur knygos buvo tiesiog baldų dalis. Skaityti buvo tokia pat įprasta funkcija kaip valgyti ar gerti. Iki pat šios dienos aš neužmiegu kol nors nepaskaitęs – net jeigu tai būtų viena ar kelios naujausio romano pastraipos“, – sakė autorius, už nuopelnus vaikų literatūrai apdovanotas Britų imperijos ordinu.

Kuomet rašytojas Knister teigia, kad vienintelis būdas išsiugdyti įprotį skaityti yra tiesiog skaityti: „Skaitymą kaip natūralų užsiėmimą į kasdieninį gyvenimą reikia pradėti diegti nuo ankstyvos vaikystės. Beveik visi mano paties knygų herojai yra dideli knygų mėgėjai. Norėčiau, kad mūsų vaikų herojai būtų jiems pavyzdžiu. Tarkime, spaudoje futbolo žvaigždes paprastai matome viešbučio kambariuose žaidžiančias videožaidimus. O kad galėtume išvysti ir nuotraukas, kur jis ar ji laiko savo rankose knygą“.

Bestslerio „Virpėjimas“ autorė M. Stiefvater teigia, kad nors įprasta manyti, jog skaitymas yra tai, ką žmogus paprastai daro likęs vienas, šis užsiėmimas gali būti labai socialus.

„Skaityti knygą vienam yra nuostabu, bet perskaityti knygą ir tada aptarti ją su kitu žmogumi – dar nuostabiau. Laikas, kuomet visa šeima skaito kartu arba knygų klubai yra puikus būdas paversti knygas socialiu užsiėmimu“,– sakė populiarių knygų autorė. Ji aktyviai palaiko ir su skaitymo skatinimu susijusias iniciatyvas.

Prieš miegą skaitomos istorijos galia

Visi trys autoriai, kalbėdami apie vaikų skaitymo įgūdžius ir įpročius, pabrėžia svarbų tėvų vaidmenį. Anot Knister, tėvai yra pirmieji ir svarbiausi pavyzdžiai vaiko gyvenime. „Kiekvienas vaikas myli ir kopijuoja savo tėvų elgesį, tiek blogą, tiek gerą: rūkantys tėvai rodo savo vaikams pavyzdį, net jeigu tai vyksta ir ne specialiai. Todėl nereikia ilgai įtikinėti tuo, kad vaikas, stebėdamas skaitymo malonumą, juo ir pats užsikrečia“, – sako jis.

Tam pritaria ir britų autorius M. Bond, įsitikinęs, kad knygų skaitymo aistra atsiranda ankstyvame amžiuje. „Tai dovana, kurią vaikams gali suteikti tik tėvai. Tėvai šios pareigos neatlieka tinkamai, jeigu atideda ją iki tol, kol vaikas pradeda lankyti mokyklą. Iki to laiko atsiranda labai daug papildomų dėmesį atitraukiančių dalykų ir paspausti mygtuką būna tiesiog per vėlu.

Esu įsitikinęs, kad svarbiausias dalykas, kurį gali duoti vaikui, yra tavo laikas, o antras svarbiausias dalykas – prieš miegą skaitoma istorija. Tokiame amžiuje išgyventa bendrumo patirtis tęsiasi visą gyvenimą“, – teigia rašytojas.

M. Stiefvater priduria, kad tam, jog vaikai pradėtų skaityti, labai svarbu, kad tą darytų ir juos supantys suaugusieji. „Vaikai neturi skaityti tų pačių knygų kaip jų tėvai, tačiau įprotis skaityti didžiąja dalimi yra kultūrinis reiškinys“.

2012 m. leidykla „Alma littera“ išsikėlė viziją „Lietuva – daugiausiai skaitanti šalis Europoje“. Pirmasis jo žingsnis yra projektas „Augu skaitydamas“, kurio tikslas paversti vaikams skaitymą maloniu užsiėmimu, o tėvams padėti formuoti vaikų skaitymo įpročius ir ugdyti įgūdžius.

 

http://rubinaitis.lnb.lt/index.php?411871722

 

Patarimai būsimų pirmokų tėveliams

 

„Kai iškrenta pirmieji dantukai, kai nusibosta miegoti pietų miego ir eiti į darželį, metas į mokyklą. Jau dabar reikia vaikus nuteikti, kad rudenį jie eis ne į mokyklą, o mokytis. Taip kaip tėveliai eina ne į darbą, o dirbti.  Mokymasis – labai rimta ir atsakinga veikla, už kurios sėkmę bus atsakingas jis pats. Tai rimtas įpareigojimas vaikui. Jį turi lydėti tėvų palaikymas ir pasitikėjimas, kad „jis pajėgs ir sugebės“. Tikėkite savo vaiku ir  mylėkite jį tokį, koks yra, o ne tokį, koks jums patiktų. Sėkminga pirmoko adaptacija mokykloje didele  dalimi priklauso nuo to, kaip vaikas paruošiamas ir nuteikiamas šeimoje. Būtina kalbėtis su vaiku apie tai, kas jo laukia. Vaikas turi žinoti, kad 35 minutes reikės būti susikaupusiam, teks klausytis ir išgirsti. Šie patarimai turėtų palengvinti būsimųjų mokinukų prisitaikymą prie naujos aplinkos, padėti lengviau ir sparčiau atlikti įvairias užduotis.

 

Patarimai: 

• Mokykite vaiką patį apsirengti (šio įgūdžio prireiks po kūno kultūros pamokų).

• Pratinkite vaiką užbaigti pradėtą darbą bei kruopščiai jį atlikti.

• Skatinkite susitvarkyti savo darbo vietą (pasibaigus vienai pamokai reikės greitai pasiruošti kitai).

• Pratinkite vaiką, kad išklausytų kalbantį žmogų (tai padės įsiklausyti į mokytojos aiškinimą bei

skelbiamą užduotį).

• Tegu mokosi netrukdyti savo sesutei, broliukui, tėveliams (klasės suole sėdės ne vienas, o su klasės draugu).

• Mokykite vaiką orientuotis erdvėje (kairė, dešinė, kairės pusės apačia, viršus ir pan.). Taip bus

lengviau orientuotis sąsiuvinyje ir vadovėlyje.

• Kelionių, išvykų metu pastebėkite įvairius užrašus, tarkite raides, skiemenis, žodžius.

• Skaičiuokite (kiek vaikas mato medžių, namų, mašinų….), lyginkite ko daugiau, ko mažiau.

• Pratinkite skirti kairę ir dešinę puses (vaikai dažnai painioja rankas, nežino į kurią pusę suktis).

• Klausinėkite vaikų “kodėl?“, jie tegu atsako „todėl“. Prašykite atsakinėti pilnais sakiniais (tai padės rašant rašto darbus).

• Mokykite naudotis žirklėmis, nes jų pamokose reikės dažnai.

• Mokykite dirbti su popieriumi. Parodykite, kad norimą figūrą galima iškirpti ir lapo krašte, ne tik viduryje.

• Skatinkite vaikus kurti pasakojimus, juos iliustruoti piešiniais. Mokykite deklamuoti eilėraščius

raiškingai, aiškiai, neskubant.

• Leiskite vaikui pasidžiaugti naująja kuprine, rašymo priemonėmis bei kitais mokyklai skirtais daiktais.

Tegu mokosi juos susidėti ir vėl išimti iš kuprinės. Taip rugsėjo mėnesį vaikas galės skirti didesnį

dėmesį kitiems dalykams.

• Įpratinkite vaiką saugiau elgtis gatvėje, parodykite saugiausią kelią į mokyklą.

• Piešiant leiskite naudotis liniuote (mokykloje reikės braižyti atkarpas, apibrėžti įvairius daiktus, juos iškirpti).

 

Būsimam pirmokui nereikia mokėti skaityti. Tačiau jei pats vaikas nori mokytis skaityti, jokiu būdu neslopinkite jo smalsumo. Jeigu vaikas ateina į mokyklą mokėdamas skaityti, jam skiriamos nesudėtingos užduotys, kol jo bendraamžiai mokosi skiemenuoti. Svarbu, kad nesusidarytų įspūdis, jog skaitančiajam jau mokytis nereikia. Jei vaikas nerodo noro skaityti, jo versti negalima. Šį norą galima sužadinti žaidimu. Pvz.: „ Šiandien skaitysim knygutę. Kokios tu norėtum? Surask. Kokia raide prasideda pavadinimas?“ ir t.t. 

Netrukus septynmečio ramus gyvenimas bus iškeistas į visuomeninį. Rengdami į mokyklą stenkitės kalbėti apie gerąsias kolektyvo savybes, nuteikite vaiką palankiai. Juk nuo šiol jį sups smagių bendraamžių draugija. Kad vaiką mokykloje lydėtų sėkmė, tėveliai turėtų prieš mokyklą įteigti jam šias svarbiausias taisykles:„Aš pasitikiu savimi ir kitais žmonėmis. Aš galiu tai padaryti. Aš noriu tai padaryti“. 

 

 

 

Unikalus paveikslai.pps
Microsoft Power Point Presentation 4.3 MB
atmintine-priemones-kiekvienai-dienai.pd
Adobe Acrobat Document 406.7 KB
Tai as - Viespats.pps
Microsoft Power Point Presentation 3.0 MB

Mielosios Mamytės,

 

 

Būkit jūra gerumo, švelnumo ir meilės,

Kur galėtų plukdyti mažylis laivus.

Jūsų pasakų skliautais vaikystę nuvedęs

Jis užaugtų protingu, laimingu žmogum.

 

Būkit jūra bekraštė, išliejusi meilę,

Kur galėtų braidyti mažylis dažnai.

Ir išgirskit, jam krykštaujant, vaikišką laimę -

Būkit savo mažyliui artimiausi draugai!

            

      Su pačia gražiausia pavasario švente norime Jus pasveikinti kartu su Jūsų vaikučiais.

      Kuo geriausios kloties Jums...

 

                2014-05-03

attribution_link[1].html
HTML Document 119.2 KB

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5NOvhD8QxAA

 

Nuo balandžio 7 d. iki 18d. - šv. Velykų atostogos

priešmokykl.ugd. gr., 1 - 5 kl. mokiniams.

Į mokyklą grįžtame balandžio22 dieną,

iškart po šv. Velykų. 

              LINKSMŲ, MARGŲ šv. VELYKŲ!!!

 

 

 

Š.m. kovo 25 d. vyko Panevėžio rajono 4-tų klasių matematikos olimpiada. Joje dalyvavo mūsų 4 kl. mokinys Mantas Turauskas, kuris garbingai užėmė 2 - ąją vietą, nuo

1 - osios vietos atsilikdamas tik 0,5 ( puse) balo. ŠAUNUOLIS, MANTAI!!! 

             Mes tavimi didžiuojamės ir

             sveikiname iš visos visos širdies!!!

 

Mūsų klasės net keturi mokinukai dalyvavo Patrepsynės konkurse, kuris vyko Velžyje balandžio 5 dieną. Štai kaip smagiai sukasi mūsų šokėjėliai: Livija Mardosaitė 3 kl., Erikas Gilys 4 kl., Kamilė Skurdenytė 4 kl., Mantas Turauskas 4 kl.

Šiais metais mūsų Paliūniškio pagrindinė mokykla dalyvauja projekte ,,Eismo saugumas bendruomenėse 2014". Apie tai žiūrėkite ir skaitykite čia:

http://www.aukstaitijosgidas.lt/gyvenimas/item/6917-gatvej-buki-atsargus-saugok-ir-kitus

Pasižiūrėkite ir paskaitykite Vytaro mamytės svetainėje apie Sodelių bendruomenės veiklą:

http://sodeliubendruomene.jimdo.com/

Elgesio valdymo programa

 
Ar+kiekvienas+vaikas+gali+būti+lyderiu.d
Microsoft Word Document 57.0 KB
Kaip+padėti+vaikams+tapti+sėkmingais.doc
Microsoft Word Document 67.0 KB
Kaip+užauginti+lyderį.doc
Microsoft Word Document 59.0 KB
anketa tevams.doc
Microsoft Word Document 30.0 KB